Verzendmethoden en levertijd

1. Verzending

Optie 1.1 | Bezorging in Nederland via DHL

  • DHL bezorgt pakketten op werkdagen en in veel gevallen ook op zaterdag.
  • Wij hebben geen invloed op het exacte tijdstip van bezorgen; dit wordt door DHL bepaald.
  • Via de Track&Trace-link in onze verzendbevestiging kunt u het verwachte bezorgmoment volgen en vaak ook uw bezorgvoorkeuren aanpassen (bijvoorbeeld bezorgen bij buren of een DHL ServicePoint).
  • Bent u niet thuis en kan het pakket niet bij de buren worden afgegeven, dan wordt het doorgaans bij een DHL ServicePoint in de buurt afgeleverd. U ontvangt hierover bericht via e-mail en/of een kaartje in de brievenbus.

Vragen over uw DHL-zending?

Heeft u vragen of een klacht over DHL of de bezorging, gebruik dan de gegevens in de Track&Trace of neem rechtstreeks contact op met de DHL eCommerce klantenservice (pakketten met een 3S-code) of met de DHL Express klantenservice (zendingen met een JVGL- of ander Express-nummer).

Optie 1.2 | Bezorging in België via PostNL

Zodra we uw bestelling hebben aangeboden bij PostNL België, ontvangt u per e-mail een bevestiging met een Track&Trace-code. Daarmee kunt u uw pakket online volgen en de laatste bezorginformatie bekijken.

Houdt u alstublieft rekening met het volgende:

  • Bezorging vindt in de regel plaats van maandag tot en met zaterdag.
  • Via Track&Trace en/of uw PostNL-account kunt u in veel gevallen uw bezorgvoorkeuren aanpassen (bijvoorbeeld een ander moment of levering bij een PostNL-punt).
  • Wanneer u niet thuis bent, probeert de bezorger het pakket opnieuw te bezorgen of wordt het naar een PostNL-locatie in de buurt gebracht.
  • Blijft het pakket op een PostNL-locatie liggen, dan wordt het daar gedurende een beperkte periode (meestal tot 1 à 2 weken) voor u bewaard. Daarna gaat het retour naar ons.

Bent u niet thuis wanneer de bezorger langskomt? Dan wordt het pakket opnieuw aangeboden of afgegeven bij een PostNL-locatie. Met het bericht van de bezorger en de Track&Trace-code ziet u precies waar en tot wanneer u uw pakket kunt afhalen. Een overzicht van PostNL-locaties vindt u in de locatiewijzer.

Mocht u een probleem of klacht hebben over een zending via PostNL België, dan kunt u dit rechtstreeks melden via de website van PostNL België.

Optie 2 | Levering door onze leverancier

Voor een deel van ons assortiment laten wij de bestelling rechtstreeks vanuit onze leverancier versturen. Zij maken daarbij gebruik van verschillende vervoerders. In deze gevallen is er niet altijd een Track&Trace-code beschikbaar. Zodra u van ons per e-mail heeft ontvangen dat uw bestelling is verzonden, kunt u er in de regel vanuit gaan dat uw bestelling de eerstvolgende werkdag wordt aangeboden.

Algemeen

Bestellingen tot 90 kg worden afgeleverd in dozen (max. 30 kg per doos) door DHL. Bestellingen boven 90 kg worden (met uitzondering van de Waddeneilanden in NL) afgeleverd op een pallet door DHL. De bestelling wordt gelost daar waar de vrachtwagen kan komen. Indien u niet aanwezig kunt zijn bij het lossen, dan kan er geen aanspraak worden gemaakt op een specifieke losplaats.

Mocht bij uitlevering van uw bestelling blijken dat het pakket of de pallet beschadigd is, neem de zending dan niet aan en laat deze door de vervoerder retour sturen. Indien de uitlevering uwerzijds, om wat voor reden dan ook, wordt geweigerd, dan kan de overeenkomst worden ontbonden en worden de door u gemaakte kosten gecrediteerd met aftrek van alle gemaakte transportkosten, aangevuld met € 15,00 administratiekosten.

2. Verzendkosten

De verzendkosten zijn afhankelijk van het totale gewicht en worden tijdens het bestelproces automatisch berekend.

Nederland

Gewicht Kosten Uitlevering per Uitlevering via
Servicepunt DHL € 6,45 per pakket doos DHL Servicepunt
Pakket < 10kg € 6,95 per pakket doos DHL
Pakket 10 – 20kg € 7,95 per pakket dozen DHL
Pakket 20 – 23kg € 7,95 per pakket dozen DHL
Pakket 23 – 31kg € 10,95 per pakket dozen DHL
Product > 30kg € 49,50 pallet DHL
Product > 80cm € 12,45 per pakket verpakking DHL
Orderbedrag > € 750 Franco / Gratis dozen of pallet DHL

Waddeneilanden: Voor de postcodes ( 1790*, 1797*, 8899*, 8881*, 8897*, 9161*, 9164*, 9166* ) op de Waddeneilanden wordt door DHL € 5,00 toeslag berekend.

België

Gewicht / Voorwaarde Kosten Uitlevering per Uitlevering via
PostNL afhaalpunt € 7,45 per pakket doos PostNL afhaalpunt
PostNL t/m 5kg € 7,95 per pakket doos PostNL
PostNL 5 – 30kg € 8,95 per pakket dozen PostNL
PostNL 30 – 60kg € 17,90 per zending dozen PostNL
Pakket > 150cm € 34,00 per pakket verpakking PostNL
Pallet België (vanaf 60kg of pakket > 30kg) € 70,50 pallet Vervoerder
Speciale palletzending geselecteerde producten € 125,00 pallet Vervoerder
Orderbedrag > € 1.000 Franco / Gratis dozen of pallet PostNL / vervoerder

Waarom niet altijd gratis verzending?

Dit is heel eenvoudig: de kosten die gemaakt worden voor het verzenden (de vervoerders versturen helaas niet gratis), moeten op de een of andere manier betaald worden. De meeste webwinkels berekenen deze kosten door als een soort opslag in de verkoopprijs van de producten. We kunnen onze producten best allemaal net iets duurder maken en daarmee doen alsof we geen verzendkosten rekenen – zoals vaak gebeurt bij andere webwinkels.

Dit vinden wij echter oneerlijk, omdat klanten die meerdere artikelen bestellen dan feitelijk dubbel voor verzendkosten betalen. De webwinkels die adverteren met ‘geen verzendkosten’ verdienen in werkelijkheid vaak op die verzendkosten. Wij houden de kosten liever open en eerlijk.

3. Levertijd

Standaard producten

Nadat u uw bestelling heeft geplaatst en bevestigd, ontvangt u direct een orderbevestiging per e-mail met een overzicht van uw bestelling en de door u ingevulde gegevens. Bestellingen die op werkdagen voor 16.00 uur zijn geplaatst, worden – indien voorradig – dezelfde dag verzonden en doorgaans de volgende werkdag geleverd op het door u gekozen afleveradres. Mocht een product onverhoopt niet op voorraad zijn, dan nemen wij contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

Maatwerk producten

Indien u heeft gekozen voor een product dat op maat voor u wordt gemaakt, dan dient u rekening te houden met een levertijd van circa 10 werkdagen. In verband met het maatwerk dient de aanschafprijs van uw afdekzeil of fijnmazig net op maat vooraf volledig te zijn voldaan. De levertijd van 10 werkdagen gaat in zodra uw betaling op onze rekening is bijgeschreven.

N.B. Wij zijn afhankelijk van de genoemde vervoerders. Zij geven ons deze doorlooptijden door en in ongeveer 99,5% van de gevallen worden deze gehaald. In een enkel geval kan de levering een werkdag later plaatsvinden.

4. GoParcel

Bij iedere bestelling ontvangt u – zodra uw pakket door de vervoerder is ontvangen – automatisch een e-mail met daarin (indien beschikbaar) de Track & Trace-link waarmee u uw bestelling kunt volgen. Deze e-mail wordt verzonden namens GoParcel, ons verzendsysteem. Het bericht bevat een link van de vorm: https://v2.goparcel.nl/track/…

Belangrijk:

  • De Track & Trace e-mail via GoParcel kan soms in uw spam of ongewenste e-mail terechtkomen.
  • Controleer daarom altijd deze mappen wanneer u geen bericht in uw inbox heeft ontvangen.