Annuleren – retourneren

Bestelling annuleren of retourneren

Annuleren

Standaard-bestellingen gedaan via de webwinkel kunnen, zonder opgaaf van reden en mits niet verzonden, binnen 14 dagen kosteloos geannuleerd worden. ( Standaard-bestellingen: zie onze Algemene Voorwaarden ).

1. Retourneren Consumenten ( B2C )

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen, mits in onbeschadigde, originele verpakking. U krijgt dan het volledige goederenbedrag, exclusief verzendkosten gecrediteerd. De kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u uw voornemen tot ( deels ) annuleren en/of retourneren kenbaar maken via een e-mail naar info@afdekproducten.nl.

U kunt het pakket aanbieden bij een bijv. een PostNL of DHL punt bij u in de buurt en daar een verzendlabel aanschaffen om dit vervolgens te versturen naar ons onderstaande retouradres.

Wij zijn als ontvangende partij van uw retourzending niet verantwoordelijk voor schade/vermissing van het pakket tijdens het transport. Bewaar het verzendbewijs welke u ontvangt van de partij waarmee u het pakket retour stuurt goed.

Retouradres:

Afdekproducten.nl
t.a.v. W. Dielessen
Provincialeweg 8A
3329 KP Dordrecht

Download het retourformulier

Wij zullen vervolgens het verschuldigde goederenbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Maatwerk

Let op! Voor goederen die voor u op maat worden gemaakt geldt dat deze niet kunnen worden geretourneerd indien er geen beschadiging, productiefout of verkeerd geleverde maat is geconstateerd.

Wet kopen op afstand

De ‘Wet kopen op afstand’ geldt alleen bij een consumentenaankoop. Een klant die een bestelling plaatst uit naam van een bedrijf, kan zich dus niet beroepen op het consumentenrecht. Dit betekent onder andere ook dat een bedrijf geen recht van retournering heeft. Meer informatie hierover vindt u op: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten

2. Retourneren Bedrijven ( B2B )

Wij merken u aan als bedrijf als u een bedrijfsnaam en/of een BTW-nummer heeft ingevoerd tijdens het bestellen. Er kunnen ook andere factoren zijn waardoor wij u aanmerken als bedrijf zoals het bestelling op een adres waar een bedrijf gevestigd is.
Wanneer u als bedrijf een bestelling plaatst heeft u niet het recht om te retourneren of om te ruilen. Uiteraard kunt u contact opnemen met ons en zullen wij per situatie bekijken wat mogelijk is.